Want your
own Fotopage?






 
Nur Diana's FotoPage

By: Nur Diana Abu

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 7-Jan-2009 06:07 Email | Share | Bookmark
SOYA -pengganti susu formula dan membantu meningkatkan ASI

 
KELEBIHAN SUSU SOYA ORGANIK MELILEA

☆ di hasilkan dari ladang yang subur dengan Iklim Yang Sesuai,
☆ kawasan penanaman jauh dari pencemaran dan kawasan industri. (Hadlaju kenderaan yang dibenarkan di dalam kawasan penanaman hanya 30km/j).
☆ Proses penanaman juga tidak menggunakan bahan Kimia dan hanya menggunakan cacing sebagai baja dan kumbang “ladybird” sebagai agen pendebungaan.
☆ dihasilkan dari kacang soya berkualiti tinggi yang berwarna kuning keemasan, berbentuk bulat dengan berat 100 biji di antara 22-24gram.
☆ Mengandungi gizi yang dapat mencegah dan menyembuhkan berbagai penyakit,
☆ Berfungsi untuk mengurangi Kadar Kolestrol, mengurangi Kadar Gula, mencegah Osteoporosis(penyakit tulang rapuh), mencegah Kanser, mengurangkan berat badan, Stroke dan mengurangi gejala monopaus.
☆ Setiap 100 gram dari Melilea Instant Soya Bean Powder mengandung 432 kalori.

NILAI NUTRIEN KACANG SOYA


☆ Kacang soya dikenali juga sebagai “The Green Milk (Susu Hijau)” di negara-negara Eropah.
☆ Disebabkan mempunyai banyak nutrisi, ia telah menjadi salah satu jenis makanan terpopular di seluruh dunia.
☆ Beberapa kajian menunjukkan kacang soya mempunyai khasiat yang besar untuk menyembuhkan berbagai penyakit dan kebelakangan ini telah menjadi Topic terhangat di kalangan para saintis dan ahli sains.
☆ Kacang soya mengandungi 38% protein, 18% lemak (Polyunsaturated Fatty Acid), 15% Karbohidrat, 15% serat diet kacang soya, Soya lesitin, Vitamin dan mineral.
☆ mengandung Phytonutrient seperti Isoflavones, Phytoesterols dan Saponin.

APA ITU ISOFLAVON

☆ Protein dalam kacang soya mengandungi isoflavon yang dapat mengurangkan kadar kolesterol dalam tubuh, khususnya oxidation of Low Destiny Lecithin (Kolesterol Jahat),
☆ mencegah pengumpalan dan pertumbuhan sel yang membentuk Infraksi Myocardia.
☆ mengurangkan risiko stroke dan penyakit Kardiovaskular.
☆ Isoflavones dengan struktur kimia yang sama dengan estrogen berperanan penting dalam proses penyembuhan untuk mengembalikan hormon yang hilang, khususnya mengurangkan gejala menopaus seperti berpeluh pada waktu malam. Kajian membuktikan bahwa 40-50 grm isoflavones yang masuk ke dalam tubuh kita setiap hari akan digunakan sebagai untuk tujuan Hormone Replacement Therapy (HRT), (Terapi yang sangat terkenal yang digunakan oleh wanita Amerika untuk mengatasi gejala menopaus).

KACANG SOYA YANG KAYA DENGAN MINERAL

Kacang soya yang di gunakan adalah kaya dengan mineral seperti kalsium, magnesium, zat besi, kalium, fosforus, dan selenium. Kalsium adalah mineral yang sangat penting kerana ianya dapat membantu meningkatkan kepadatan tulang, kekuatan tulang dan juga dapat mencegah osteoporosis. Ada berbagai macam makanan yang mengandung kalsium, tetapi kacang soya mengandungi lebih methione berbanding dengan makanan lain. Methione adalah sejenis asam amino yang dapat menghindari kehilangan banyak kalsium dalam tubuh. Kacang soya mengandungi Selenium (sejenis antioxidant) yang membantu sel tubuh kita mencegah pembentukan sel tumor.

MENGURANGKAN KADAR KOLESTROL DAN MEMBANTU MENGURANGKAN BERAT BADAN

☆ Mengurangkan Kadar Kolesterol dan Membantu Untuk Mengurangkan Berat Badan
☆ Nutrisi yang terkandung dalam soya dapat meningkatkan metabolisme kita. Oleh itu kolestrol dapat dikurangkan dengan cara penggunaan minyak dan lemak dalam tubuh kita.
☆ Metabolisme yang tinggi dapat membantu badan mengurangkan kadar gula dalam badan dan sekaligus mencegah gula bertukar menjadi timbunan lemak. Kadar gula yang terjaga dengan baik juga dapat menstabilkan kadar insulin diltahap yang sepatutnya. Hal ini memberi anda rasa “Kenyang” sekaligus juga mengurangkan fenomena “Sugar Craving” (Ketagihan gula)


LESITIN SOYA

☆ Lesitin soya tidak mengandungi kolesterol.
☆ Ia dapat mempertingkatkan fungsi sel-sel otak serta mencegah penyakit Alzheimer (nyanyuk)

Manfaat lain dari Kacang Soya.

Kacang soya dan kelebihannya telah di kaji oleh para saintis. Ia terbukti bermanfaat kepada pesakit Diabetes, untuk penurunan berat badan, dan masalah hati. Kacang soya mengandungi antioksidan dan komposisi bio-aktif yang dapat mencegah terjadinya penyakit.


2. Apakah Kacang Soya ? Apakah Nutrisi yang terkandung di dalamnya?
Kacang soya dikenali sebagai Glycine max Merrill adalah sejenis tumbuhan yang dalam bahasa mandarin disebut juga “Yellow Bean (Kacang Kuning)”. Kacang soya pertama di jumpai di China, dan diperluas ke Jepun dan Korea. Hasil pertanian yang terkenal ini juga sangat popular di Eropah, USA dan Amerika Selatan. Kacang soya juga dikenali sebagai “The Green Milk (Susu Hijau)” di negara-negara Eropah. Kacang soya menjadi salah satu jenis makanan terpopular di seluruh dunia disebabkan oleh kelebihan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Beberapa kajian menunjukkan bahawa kacang soya memilki khasiat yang besar untuk menyembuhkan dan kebelakangan ini telah menjadi topik terhangat di kalangan para saintis. Kacang soya mengandungi 38% protein, 18% lemak (Polyunsaturated Fatty Acid), 15% Karbohidrat, 15% serat diet kacang soya, Soy lecithin, Vitamin dan mineral. Ia juga mengandungi Phytonutrient seperti Isoflavones, Phytoesterols dan Saponin. Setiap 100 gram dari Melilea Instant Soya Bean Powder mengandung 432 kalori.

3. Apakah kacang soya mengandungi Asam Amino?
Ya, setiap 100g Melilea Soya Bean mengandungi 23g Protein. Kacang soya adalah sebuah tanaman yang berasaskan protein, mengandungi 22 jenis asam amino essensial dalam jumlah yang cukup kecuali Methionie dan Cystine. 8 daripada 22 asam amino tersebut adalah asam amino essensial yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia secara alami melalui metabolisme tubuh.


APA ITU ASID AMINO?

☆ Asid amino adalah bahagian terkecil dalam protein. Ada 24 asid amino yang terhasil secara semulajadi, 8 diantaranya tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia melalui anabolisme.
☆ Asid amino memiliki fungsi sebagai berikut :
- Membantu untuk menghasilkan protein (RNA & DNA)
- Memperbaiki Sel
- Anabolisme antibodi untuk mencegah bakteri dan virus
- Bahan asas yang penting untuk enzim dan sistem hormon
- Asid Amino menghasilkan persediaan oksigen untuk aktiviti otot

Harga RM15.90/500g

Sila contact Nur Diana Abu 019-2662271 untuk maklumat lanjut.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net